12/10/09

AVALIACION COMUN NO COLEXIO


Corenta e cinco mil estudantes estrearán a avaliación común.

A proba celebrarase en toda Galicia o 21 de outubro · Medirá as competencias lingüísticas e matemáticas dos estudantes que o curso pasado fixeron 4.º de Primaria e 2.º da ESO · A lei prohibe usar os resultados para clasificar os centros, pero as familias coñecerán os do seu colexio.

O sistema educativo galego someterase por primeira vez a exame a través dunha proba común para o alumnado de 10 e 13 anos o 21 de outubro. A avaliación diagnóstica, unha das novidades da LOE, debería haberse celebrado o curso pasado en 4º de Primaria e 2º da ESO, segundo o calendario de aplicación da lei, pero o Bipartito foi un dos goberno autonómicos que a pospuxo cinco meses para facilitar a súa organización. Por iso os primeiros en pasar por ela serán os rapaces que agora están en 5º de Primaria e 3º da ESO, uns 45.000 en toda a comunidade.

A primeira edición centrarase nas competencias en matemáticas e lingua. Cada unha delas medirase nunha proba de 60 minutos, con preguntas de opción múltiple e de resposta aberta e semiabierta.

Guía para a mellora.
Os resultados non terán validez académica para o alumnado. O seu obxectivo é saber como funciona cada centro e detectar problemas, de modo que se poidan organizar medidas que melloren a atención do alumnado e "analizar, valorar e reorientar, procédese, as actuacións encamiñadas ao desenvolvemento do currículo dá etapa", reza a orde que regula o proceso.

Cada centro poderá coñecer a puntuación global obtida e as desagregadas de diversos elementos en cada competencia, a media de Galicia e a dos colexios ou institutos con mesmo índice socioeconómico e cultural.

A lei deixa moi claro que en ningún caso os resultados poderán ser utilizados a efectos de clasificación dos centros, pero o temor de que se faga este uso é patente entre os sindicatos educativos. E é que xa hai antecedentes: a Comunidade de Madrid estreou en 2005 unha proba de nivel en 6º de Primaria que acabou derivando nun ranquin de centros, e tamén son comúns listaxes similares coas medias da selectividade.


Visión reduccionista?.
A confidencialidade queda ademais en evidencia polas pautas establecidas pola Consellería de Educación para informar ás familias. Non se proporcionará información individualizada do alumnado, pero os proxenitores coñecerán os resultados xerais do seu colexio, indica o departamento na súa web.

"Agardamos que non acábense establecendo ranquins. Son unhas probas que deben ter carácter orientador, e non deben empregase para estratificar vos centros", advirte o secretario nacional de CIG-Ensino. Aínda que este non é o único pero Anxo Louzao ao sistema deseñado pola LOE. "Debería ser unha avaliación global, non só do rendemento escolar. Habería que ter en conta tamén vos recursos, as dotacións de profesorado dous centros, para que despois a Administración actuase en positivo", engade.

O STEG realiza unha crítica similar no seu último boletín informativo: "Poden vos resultados dun exame ser un baremo fiable dá calidade educativa? Posto que a escola forma parte dun sistema, este tipo de probas produce unha visión reducionsita dá educación. Avalía dúas competencias ailladas e non tense en conta ningún outro factor do funcionamento do centro".

Ceip de Arzúa"Non teñen que prepararse para ela".
O CEIP de Arzúa, como todos os demais, prepárase xa para as probas de diagnóstico, pero só a nivel administrativo. "Vos rapaces non teñen que preparase para esta proba", explica o director, Xesús Loxo. O colexio constituíu xa a comisión de coordinación, composta, de acordo coas normas da Xunta, por quen ostentan a dirección, a xefatura de estudos, a do departamento de orientación e unha tutoría de cada nivel avaliado. Sobre a aplicación informática na que poderán descargar as probas un día antes de que se celebren aínda non ten detalles, pero o que máis lle preocupa é a confidencialidade dos resultados. "Espero que non fíltrense, sería malo para vos centros" .

Primar o saber facer, como no PISA.
As competencias básicas que medirá a avaliación diagnóstica refírense á capacidade de aplicar os coñecementos apresos e á comprensión da realidade en contextos diferentes, a través de problemas prácticos. Primarase, xa que logo, o saber facer fronte ao mero coñecemento memorístico, na liña das probas internacionais do informe PISA.

Cada ano mediranse diferentes habilidades.
A avaliación diagnóstica universal debuta con matemáticas e lingua. Os exercicios sobre as primeiras serán en galego e os outros, en galego e castelán por igual. En anos posteriores poderán ser de coñecemento do medio, competencia dixital, social, de aprender a aprender e artística e cultural, e autonomía e iniciativa persoal.

50 colexios fixeron un 'ensaio' en abril.
Uns 1.800 escolares de 50 centros galegos participaron en abril nas primeiras probas de avaliación diagnóstica do Ministerio de Educación, que servirán para ofrecer unha radiografía da adquisición de competencias no conxunto do Estado. O seu Instituto de Avaliación encargouse destas probas e tamén fixa as pautas das autonómicas.

Material impreso o día anterior.
A Consellería de Educación porá a disposición dos centros unha aplicación informática específica para o proceso. Desde ela, o día anterior á celebración das probas imprimirán os caderno pequeno que cubrirá o alumnado. A Xunta dará instrucións detalladas para preservar ata o día 21 a súa confidencialidade .

DIARIO OFICIAL DE GALICIA:

FOLLETO:

CARTEL


.

No hay comentarios: