En rolda de prensa, o secretario xeral de Política Lingüística, Anxo Lorenzo, presentou hoxe os resultados da enquisa do idioma tras un reconto que durou aproximadamente cinco semanas e no que a Xunta investiu 160.995 euros --fronte aos 400.000 euros que calculou A Mesa pola Normalización Lingüística--.
Á vista dos datos, Lorenzo considerou que a enquisa "reafirma o carácter bilingüe da sociedade", aínda que tamén admitiu que "o galego aínda non se percibe tan útil como o castelán" entre a sociedade galega, polo que considerou "necesario" revisar os modelos de normalización "dos últimos 256 anos". Ademais, en contraste á porcentaxe de pais que optan pola opción do castelán, uns 26.080 enquisados decantáronse por un ensino en galego, que representa aproximadamente a un 13,74 por cento dos cuestionarios considerados válidos --que foron 189.814 dos 194.125 en total e sen contar o 1,3 por cento de nulos--.
INGLÉS ,Así mesmo, Lorenzo valorou a "unanimidade" na consideración "positiva" de que se impartan contidos en inglés, cun 91,5 por cento en Educación Infantil; un 75,2 por cento en Educación primaria; un 63 por cento en Educación Secundaria; e un 63 por cento no caso de impartirse en Ciclos Formativos. Doutra banda, destacou a participación do "58,17 por cento" como unha mostra do "interese dos pais e nais nas decisións que afectan ao sistema educativo". Ademais explicou que, aínda que esta foi maior en centros privados e concertados, "en cifras globais" participaron "máis familias de centros públicos".
EDUCACIÓN INFANTIL, A maioría dos pais cuxos fillos cursan Educación Infantil responderon que o castelán é a lingua inicial do seu fillo --58,8%-- e que, á súa vez, é a lingua na que se comunica normalmente --59,3%--, fronte a un 20,8 por cento e un 20,1 por cento que escolleron a opción de galego --respectivamente--. Doutra banda, aínda que un 53,2 por cento dos pais prefiren que o seu fillo aprenda a ler e escribir en galego e castelán, un 37 por cento decantouse pola opción do castelán e só un 8,7 por cento escolleu galego exclusivamente.
MATERIAS TRONCAIS, No caso da etapa de Primaria, a maioría dos pais --37,6%-- decántase porque os seus fillos estude as materias troncales en castelán, mentres que un 26,6 por cento optou por galego e castelán; un 17 por cento "a maioría en castelán; un 12,5 por cento que todas en galego; e un 5,8 por cento que "a maioría en galego".
En Secundaria, os pais decántanse por impartir as troncales en castelán --33,8%-- por encima de impartilas en ambas as linguas --23,6%--, mentres que un 19,8 por cento prefire que as troncales déanse "todas en galego" e un 7,7 por cento que se de "a maioría" nese idioma.
En contraste, en Ciclos Formativos, os pais decántanse por un ensino bilingüe --52%-- ou en galego --25,1%--, fronte a un 22,6 por cento que escolleu o castelán.
LIBROS DE TEXTO, En Primaria, os pais prefiren que os libros de texto e outros materiais didácticos estean en castelán --34,7%-- ou en ambos os idiomas --28,5%--, e un 10,5 por cento decántase polo galego. Así mesmo, esta dinámica reprodúcese en Secundaria, cun 33 por cento de pais que optaron polo castelán; un 24,5 por cento que prefiren que "unhas --materias-- en galego e outras en castelán"; e un 18,1 por cento que escolleu "todas en galego". Finalmente, nos ciclos formativos predominou a opción bilingüe --38,3%-- e o castelán --17,3%--, ademais dun 15,8 por cento que escolleu "todos en galego" e un 14,8 por cento que prefire "a maioría" neste idioma.
EXAMES, No caso do idioma das probas orais e escritas, no cuestionario de Primaria predominou a opción do castelán --51,7%--, seguida do uso de ambos os idiomas "indistintamente" --33,2%-- e un 14 por cento que escolleu o galego. En Secundaria, a maioría dos pais prefiren exames en castelán --44,9%--, mentres que un 31,8 por cento prefire ambos os idiomas indistintamente e un 22,6 por cento que se utilice o galego. Finalmente, en Ciclos Formativos predominou a opción "indistintamente" cun 42,4 por cento, ademais dun 28,9 por cento que escolleu o castelán e un 28,2 por cento que se decantou polo galego.
NOVO DECRETO, Sobre a importancia que terán estes resultados de face a redacción do novo decreto do galego no ensino, Lorenzo asegurou que a opinión dos pais incorporarase "ás liñas xerais" do texto, e que esa opinión trasladarase "ao resto de forzas políticas" e demais sectores implicados. Así, avogou por crear un "marco de bilingüismo cordial" e aclarou que o camiño cara ao novo decreto e a "adaptación ao século XXI, non pasa por formas de illamento" por motivos de lingua. A pesar diso, recoñeceu que "a lingua propia de Galicia non se valora o suficiente" desde as familias galegas e que o obxectivo da Xunta é que ambas as linguas --castelán e galego-- "estean presentes na sociedade", construída "en igualdade". Finalmente, fixo un chamamento ao "consenso" entre axentes políticos e sociais para construír un novo decreto que "desenvolva un modelo lingüístico plurilingüe de calidade, que asegure o coñecemento de galego e castelán".
PROCESO, Sobre o proceso de consulta, Lorenzo explicou que se dirixiu a 330.856 alumnos dos 1.490 centros educativos de ensino non universitario de Galicia, que responderon entre o 15 e o 19 de xuño e cuxos formularios foron remitidos ás dependencias da Consellería polos centros ata o venres 26 dese mes. A partir do luns 29 de xuño empezou o proceso de apertura de cuestionarios de forma manual --empezando por Pontevedra-- ata que se instalaron os equipos informáticos necesarios para o escaneo e reconto de datos, durante a primeira semana de xullo. Este proceso realizouse a unha velocidade de 10.000 consultas ao día. O reconto reforzouse coa contratación de técnicos da empresa 'Obradoiros de Socioloxía' e levou a cabo, tamén, por dous equipos de dez persoas de Educación. Finalmente, o proceso --supervisado en todo momento por funcionarios da Consellería-- finalizou o día 24 deste mes para, posteriormente, consolidar a bases de datos, envorcalos e realizar o control de calidade dos mesmos.
Datos resultado enquisa Xunta de Galicia, facer clik aqui.
.
No hay comentarios:
Publicar un comentario